PHUKET INWESTUJE W ROZWÓJ TURYSTYKI BIZNESOWEJ

Tomas Haupt - Feb 14, 2011
0

Tajska wyspa – Phuket szuka swojej szansy na rozwój w promocji miejscowej branży spotkań (MICE). Turystyka biznesowa ma bowiem dla tamtego regionu ogromne znaczenie.

 

Phuket odwiedza około 4,7 mln turystów rocznie. Dla większości z nich największą atrakcją są miejscowe plaże i wyspy. Phuket wszędzie przedstawiany jest jako miasto globalne i wielokulturowe, co można wykorzystać przy zachęcaniu zagranicznych turystów do jego odwiedzenia. Szczególnie atrakcyjną grupą docelową wydają się być turyści biznesowi. Głównie dlatego, że ich wyjazdy są dość regularne i mają w zwyczaju wydawać nieco więcej pieniędzy, niż przeciętny turysta.

Punktem wyjścia do zwiększenia liczby turystów biznesowych jest poprawa połączeń transportowych pomiędzy Bangkokiem i Phuketem. W wyniku tego ze stolicy kraju do Phuket można dostać się w mniej, niż 2,5 godziny. Drogą powietrzną trwa to jeszcze krócej, bo mniej niż 60 minut. Co ważne, regionalne lotnisko w Phuket ma bardzo dogodną lokalizację i znajduje się w pobliżu najważniejszych miejsc. Nowe, warte 5,7 mln Bahtów Centrum Konferencyjne znajdujące się na północ od Phuket, postrzegane jest jako wielki atut regionu pod względem rozwoju tamtejszej turystyki biznesowej.

 Aby projekt uczynić bardziej realnym do zrealizowania, tajski departament turystyki planuje odpowiednio przeszkolić swoich pracowników, jak zarządzać sektorem MICE. Edukacja ta koncentrowała się będzie na tym, jak stworzyć odpowiednie warunki dla gości zarówno w hotelach, jak i na ulicach. Projekt ma zatem podnieść reputację Tajlandii jako atrakcyjnej destynacji dla turystyki biznesowej i poprowadzić do większego sukcesu w przyszłości. Jednak, aby tak się stało wszyscy związani z krajową branżą turystyczną, muszą zdać sobie sprawę z tego, że tak naprawdę to wszystko przyniesie korzyści nie tylko dla turystów, ale przede wszystkim dla nich samych.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz