WŁOCHY TO POPULARNY CEL TURYSTYKI ZAKUPOWEJ

Daniel A. Tanner - Dec 16, 2013
0

Turystyka zakupowa , zwłaszcza we Włoszech , stała się jednym z głównych nurtów przepływu turystów, zwłaszcza turystów zagranicznych . Wycieczki motywowane zakupami zostały zauważone przez Światową Organizację Turystyki, która do swoich członków dodała także " Value Retail" , jednego z największych graczy w europejskim sektorze outletowym .

Włochy są w czołówce miejsc zakupowych . Dzięki sile "Made in Italy" jako uznanej marki wysokiej jakości produktów i obecności uznanej na całym świecie marki, kraj ma wielkie powodzenie wśród turystów zorientowanych na zakupy.

Według danych Global Blue, który monitoruje zakupy Tax Free na świecie, Włochy , od stycznia do października 2013 r. odnotowały wzrost sprzedaży o 11 procent , przy wzroście średniej wydatkowanej kwoty o 2 procent, średnie wydatki osiągnęły 713 euro. Większość pieniędzy jest przeznaczana na zakup ubrań i wszystkiego, co jest związane z segmentem mody, który zdobył 76 procent całości . 14 procent udziału należy do biżuterii.

Pod względem narodowości, Rosjanie są najwięcej wydającymi turystami na terytorium Włoch , z udziałem 27 procent, przed Chińczykami - 21 procent i Amerykanami z 6 proc. Największy wzrost odnotowała sprzedaż dla turystów z Ukrainy, która wzrosła o 48 procent , a następnie Chin , ze wzrostem o 23 procent i Rosji z 17 proc. Ale najwyższe kwoty zostawiają turyści z Hongkongu, którzy wydają we Włoszech średnio ponad 1000 euro, następnie Chińczycy z EUR 903 i Amerykanie z EUR 817 .

Milan mocno trzyma się na szczycie listy najpopularniejszych miast zakupowych. Milan zdobył 34 procent udziału i wyraźnie wyróżnia się ponad innymi miejscami w rankingu. Drugie miejsce należy do Rzymu , z udziałem 19 procent , a trzecie zajęła Florencja - 9 procent. Tuż za nią jest Wenecja ( 6 procent ) i wreszcie Verona z 1 proc .

Ta ostatnia miejscowość to ciekawy przypadek; od stycznia do października 2013 Verona odnotowała wzrost sprzedaży bezcłowych o 21 procent - to wyraźny sygnał silnego wzrostu turystyki spoza UE w tym mieście, szczególnie jesli chodzi o rynek rosyjski, który wykazuje wzrost w zakupach o 56 procent .

Silne wzrosty odnotował także Mediolan, ze wzrostem o 9 procent , Rzym - 7 procent tak jak Florencja, i Wenecja o 5 proc .

Komentarze

Dodaj komentarz