MENADŻEROWIE WRACAJĄ Z WAKACJI BARDZIEJ ZESTRESOWANI

Kevin Eagan - Aug 2, 2010
0

Letnie wakacje, to czas poświęcony na wypoczynek i oderwanie się od codziennego stresu w pracy. Jenakże wg badań przeprowadzonych przez Instytut Zarządzania, efekt może być też całkiem odwrotny, bowiem większość menadżerów nie przerywa pracy w czasie swoich wakacji.

 

Badaniami objęto 2.500 menedżerów, z których 90% potwierdziło, że nawet myśl o letniej przerwie w  pracy podnosi ich poziom stresu. Stąd też wydaje się, że główny cel wyjazdu wakacyjnego dla większości z tych menadżerów wydaje się być nieosiągalny. Dalsze i bardziej szczegółowe badania wykazały, ilu menedżerów nie jest w stanie uniknąć nawet niewielkiego zaangażowania się w pracę podczas wakacji. Pytaniem jest, czy winni zaistniałej sytuacji są sami menadżerowie, czy też przyczynia sie do tego obecna sytuacja na rynku pracy.

Jeden z dziesięciu na 2500 ankietowanych, przyznał się do wizyty w pracy w czasie wakacji. I to były najbardziej „występne” zachowania w tym zakresie. Ośmiu na dziesięciu systematycznie odpisywało na e-maile w czasie wakacji, uzywając do tego celu Blackberry lub smartfonów. Około połowa ankietowanych menedżerów przyznawała sie do służbowych rozmów telefonicznych będąc na wakacjach. Otaczająca nas technologia jest naszym sprzymierzeńcem w biurze, ale może także wywoływać stres i frustracje podczas wakacji. Niepewna sytuacja ekonomiczna w połączeniu z presją na stanowiska menadżerskie, powoduje, że osoby te są w zasadzie „pod telefonem” przez cały czas.

Badający wyszli z pomysłami, jak uniknąć pracy w czasie wakacji. Pierwszym pomysłem jest informowanie współpracowników i inne kluczowe osoby, że będziemy przebywać przez pewien okres czasu poza pracą. Innym pomysłem jest filtrowanie służbowych e-maili i rozdzielanie ich na: „pilne” i „nie pilne”, aby uniknąć niepotrzebnego stresu.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz