GŁÓWNE DZIAŁANIA NA RZECZ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W BRANŻY TURYSTYCZNEJ

Pat Hyland - Sep 27, 2021
0

Zespoły A World for Travel i Resilience Council oceniły obecny stan branży turystycznej pod kątem działań i celów związanych ze zrównoważonym rozwojem. Dane te zostały wykorzystane do opracowania najpilniejszych działań, które reprezentują zaangażowanie w zrównoważone i regenerujące podróże:

1.Zapewnienie wiarygodnych możliwości kompensacji emisji dwutlenku węgla: Przy zaledwie 10 procentach linii lotniczych oferujących dobrowolne kompensacje emisji dwutlenku węgla i bardzo niskim zaufaniu konsumentów do wiarygodności wielu systemów, wprowadzenie przez branżę unikalnego kalkulatora śladu węglowego, a także zachęty podatkowe i inwestycje publiczne w bardziej ekologiczne plany, odegrają ważną rolę w tym wysiłku.

2.Zobowiązanie się do planu redukcji emisji dwutlenku węgla dla każdego sektora: emisja CO2 związana z branżą turystyczną wzrosła o 60 procent w latach 2005-2015 i oczekuje się, że wzrośnie jeszcze bardziej w 2030 roku, jeśli dekarbonizacja nie zostanie przyspieszona; dlatego krytyczne jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla we wszystkich sektorach. Wiele firm i touroperatorów ma już cele zerowe netto, ale teraz krytyczne jest, aby każda organizacja osiągnęła ten cel i została oceniona przez międzynarodowe firmy certyfikujące.

3.Dokonanie inwestycji w celu rozwoju zrównoważonej turystyki: Średnie inwestycje w sektorze podróży i turystyki jako procent PKB wynoszą 17 procent, a wydatki te muszą zostać zwiększone, aby rozwinąć zrównoważoną turystykę. Wiele krajów nie inwestuje wystarczająco dużo w turystykę. Wkrótce coraz trudniej będzie inwestować bez planu zrównoważonego rozwoju turystyki, ponieważ banki preferują inwestycje o dobrych wynikach ESG.

4.Kształtowanie rozwiązań turystycznych wspólnie z lokalnymi społecznościami: Zaangażowanie to opiera się na najważniejszej kwestii poruszonej na Forum Evora. Jest niezwykle ważne, aby turystyka przynosiła korzyści miejscom i ludziom, na których wpływa. Siedemdziesiąt procent turystów chce mieć pozytywny wpływ na gospodarkę i środowisko, do którego podróżują, a więc to zaangażowanie jest bardzo zgodne z zapotrzebowaniem konsumentów. Należy wprowadzić zachęty i plany najlepszych praktyk, aby pokazać światu, w jaki sposób turystyka i społeczność mogą przynosić obopólne korzyści.

5.Wzmacnianie lokalnych łańcuchów dostaw i ekosystemów: Zgodnie z punktem czwartym, firmy powinny zawsze wybierać lokalnych dostawców, nawet jeśli jest to droższe. 83 procent uważa za słuszne, aby firmy i marki skupiały się również na pozytywnym wpływie, a nie tylko na wyrządzaniu mniejszej szkody planecie i jej mieszkańcom.

Komentarze

Dodaj komentarz