Polska Izba Turystyki patronuje akcji „Pamiątka, która nie krzywdzi”

Kevin Eagan - Jun 7, 2010
0

Polska Izba Turystyki objęła patronat nad akcją informacyjno-edukacyjną „Pamiątka, która nie krzywdzi”. Jej inicjatorem jest organizacja ekologiczna WWF Polska. PIT zachęca przedstawicieli branży turystycznej w tym swoich członków do aktywnego udziału w tym istotnym dla rozwoju turystyki przedsięwzięciu.

Akcja skierowana jest do polskich turystów. Jej przesłaniem jest przekonanie osób wyjeżdżających w celach wypoczynkowych lub biznesowych, w tym klientów biur podróży, hoteli i przewoźników do rezygnacji z przywożenia z podróży pamiątek wykonanych ze zwierząt. Organizatorzy akcji „Pamiątka, która nie krzywdzi” zachęcają w zamian do fotografowania zwierząt i roślin w ich naturalnym środowisku.

Rekomendujemy przyłączenie się Państwa firmy do tej akcji. Dzięki niej możemy wspólnie zwiększyć świadomość społeczną i wpłynąć na decyzje konsumenckie turystów. Obecnie aż 30 tysięcy gatunków roślin i zwierząt zagrożonych jest wyginięciem z powodu nielegalnego handlu – związanego m.in. z przywożeniem pamiątek z podróży – mówi Józef Ratajski, wiceprezes polskiej Izby Turystyki.

W ramach akcji, której rozpoczęcie planowane jest na 1 lipca 2010 roku, WWF Polska zaplanował:

  • ogólnopolski internetowy konkurs fotograficzny pod hasłem „Pamiątka, która nie krzywdzi” z nagrodami ufundowanymi przez Sony Polska i WWF Polska,
  • konferencję prasową, która odbędzie się 30 czerwca 2010 roku. WWF Polska zaprosi na nią przedstawicieli wszystkich biur, które przyłączą się do akcji,
  • nieodpłatne dostarczenie uczestnikom akcji materiałów informacyjnych: ulotek i plakatu informujących o akcji i konkursie fotograficznym oraz innych materiałów edukacyjnych:, m.in. mini poradnika dla turystów przeznaczonego do dystrybucji przez przedstawicieli branży turystycznej, wyjaśniającego turystom jakich pamiątek z podróży należy unikać i dlaczego,
  • informowanie o akcji i konkursie mediów

Przyłączenie się do akcji „Pamiątka, która nie krzywdzi” jest bezpłatne. W zamian za jej wsparcie organizator oferuje podanie nazwy firmy na stronie internetowej akcji i konkursu oraz poinformowanie o przyłączeniu się danej firmy w materiałach prasowych i podczas konferencji prasowej.

Organizator zwraca się również do zainteresowanych podmiotów branży turystycznej do zamieszczenia na własnej stronie internetowej baneru (dostarczonego przez organizatorów) odsyłającego do akcji „Pamiątka, która nie krzywdzi”.

Honorowym Ambasadorem akcji „Pamiątka, która nie krzywdzi” akcji została znana podróżniczka i pisarka, Beata Pawlikowska, koordynator akcji: Sylwia Wódz

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz