HISZPANIA: NOWA KAMPANIA MARKETINGOWA ZA 9 MILIONÓW EURO

Denise Chen - Dec 3, 2012
0

Hiszpański rząd zamierza przeznaczyć 9 milionów euro na promocję kraju jako destynacji turystycznej w ramach strategicznego planu marketingowego opracowanego przez Turespana, który realizowany jest przez 33 biura turystyczne spoza Hiszpanii.

 

Plan ma na celu “poprawę efektywności promocji produktów turystycznych, a w konsekwencji wzrost przychodów z turystyki i poprawę sytuacji gospodarczej w Hiszpanii” powiedziała Sekretarz Stani ds. Turystyki – Isabel Borrego.

Realizacja Narodowego Planu Turystycznego (PNIT) ma w sumie kosztować 1,600 – 1,800 miliona euro do roku 2016. Wśród podstawowych filarów planu wymienia się: wzmocnienie marki Hiszpanii na arenie międzynarodowej, orientacja na potencjalnego klienta, odpowiednie podejście do rynków rozwiniętych, integralność rynku poprzez harmonizację ustawodstwa i promowanie partnerstwa publiczno-prywatnego.

Aby odpowiednio dotrzeć do rynków dojrzałych przewidziane są liczne dotacje dla lokalnych przedsiębiorców (200 mln euro dla MŚP, 20 mln euro dla młodych przedsiębiorców i 28 mln euro na  program „Emprendetur I + D + i”). 350 tys. euro ma również zostać przeznaczonych na poprawę jakości hiszpańskiej turystyki.

Jeśli chodzi natomiast o zwiększenie konwersji Instytutu Touristic Studies, to ma on otrzymać w sumie 4 mln euro na poprawę i rozszerzenie zakresu pracy badawczej poprzez przyłączenie go do Krajowego Instytutu Statystyki (INE).

Według Borrego, umowa podpisana z INE na zlecanie pewnych projektów instytutowi, to już oszczędność kilku milionów euro rocznie, a to w obecnej sytuacji ekonomicznej bardzo wiele.

“Uważamy, że środki przeznaczone na poprawę sytuacji w branży turystycznej powinniśmy wydawać w sposób bardziej wydajny i przemyślany, dlatego też inwestujemy między innymi w ekomarketing”, powie ciała Borrego.

Generalny budżet na turystykę w 2013 roku ma się zamknąć w kwocie 330,62 mln, czyli będzie o 24,5% szczuplejszy, niż w bieżącym roku. Jeśli by jednak nie uwzględnić dodatkowych pozycji, to budżet ten byłby jeszcze skromniejszy i wyniósłby 310,68 mln, czyli o 26,2% mniej, niż w roku obecnym. Program Turespana również będzie okrojony o 15,2% w porównaniu z obecnym i ma się zamknąć w kwocie 83,04 mln euro.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz