JAK UCZYNIĆ MOBILNE STRONY BARDZIEJ PRZYJAZNYMI?

Samuel Dorsi - Oct 8, 2012
0

Jak wynika z najnowszych statystyk, w roku 2014 przynajmniej miliard konsumentów na całym świecie, korzystać będzie z urządzeń mobilnych przy dokonywaniu płatności. Wydaje się, że branża turystyczna nie może zignorować tych informacji.

 

Aby zatrzymać jak najdłużej na stronie internetowej użytkowników iPhone’ów, Androidów oraz urządzeń systemem Windows Mobile, a w rezultacie sprzedać jak najwięcej usług, specjaliści z branży turystycznej bardzo pieczołowicie obserwują trendy rozwoju aplikacji mobilnych.

Niezależnie od tego, czy nam się to podoba, czy nie, liczba użytkowników internet korzystających z urządzeń mobilnych stale rośnie i trzeba się do tego przyzwyczaić. Redakcja Tourism-Review.pl rekomenduje zatem kilka witryn najlepiej dostosowanych dla użytkowników urządzeń mobilnych.

Jednym z najważniejszych elementów jest optymalna rozdzielczość i widoczność witryny na ekranie urządzenia. Najczęściej w tym celu firmy wykupują i przystosowują osobną domenę do formatu mobilnego. Może to wyglądać np. w ten sposób, że jeśli domena główna ma adres tourism-review.com, to domena mobilna może mieć adres m.tourism-review.com. Należy się jednak upewnić, że skrypt do wykrywania i przekierowania użytkowników mobilnych jest  skonstruowany i zainstalowany w sposób poprawny.

Sugeruje się tutaj unikanie Flasha i JavaScript. Najlepiej zatem zastosować tradycyjnego i wielu osobom wydającego się za przestarzałego HTML-a. Warto również pamiętać o tym, ażeby użytkownikom korzystającym z urządzeń mobilnych dostarczać nieco mniej treści multimedialnych ze względu na jakość transferu.

W urządzeniach mobilnych, podobnie jak w stacjonarnych najważniejsza jest jednak treść. Mimo to w wersjach mobilnych treści te powinny być krótsze i skonstruowane w sposób bardziej przejrzysty.

Zawartość witryny internetowej powinna być unikalna i przydatna. Należy się skupić na możliwie szybkim zachęceniu użytkownika do działania, gdyż w przypadku urządzeń mobilnych jest to priorytetem.

Należy także pamiętać o jasnej i łatwej nawigacji po stronie. Oznacza, to że użytkownik powinien potrafić rozróżnić najważniejsze elementy witryny poprzez większe „buttony”, czcionki, lepsze umiejscowienie, etc.

Niezależnie jednak od tego, czy zamierzasz zastosować się do powyższych wskazówek, czy też nie, rekomendujemy testowanie mobilnych aplikacji. Dobrym narzędziem na wprost to umożliwiającym jest strona www.w3.org/Mobile/.

Komentarze

Dodaj komentarz