Spora część turystów nie docenia Francji

Anna Luebke - Jun 18, 2012
0

Dla mieszkańców krajów zachodnich Paryż jest jedną z najpopularniejszych destynacji turystycznych. Nie ma się co dziwić – stolica Francji jest znana na całym świecie i urzeka niemal wszystkich miłośników podróży. Kanadyjczycy, Amerykanie i Europejczycy odwiedzają to miasto regularnie, ciesząc się jego pięknem i niesamowitą atmosferą. Nie dotyczy to jednak wszystkich nacji.

Amerykanie zawsze byli w zwyczaju narzekać na “brudne” części Paryża. Jest to jednak o tyle zaskakujące, że wielu turystów ma podobne odczucia wobec Nowego Jorku. Jeśli chodzi natomiast o obywateli takich krajów jak: Chiny, Indie, Brazylia, czy Rosja, to z ostatnich badań wynika, że nie są oni szczególnie zachwyceni ani samym Paryżem, ani Francją w ogóle. Duża część turystów z tychże krajów nie wyrażała zatem chęci do ponownego przyjazdu do stolicy Francji. Jedynie 39% turystów z Chin i 43% turystów z Indii było bardzo zadowolonych z wizyty w Paryżu.

W związku z tym, że duża część turystów odwiedzających obecnie Francję pochodzi z krajów BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny), to w perspektywie długoterminowej nie wydaje się to być korzystne dla francuskiej branży turystycznej. Kraje BRIC bardzo szybko się rozwijają, a ich mieszkańcy podróżują coraz więcej i coraz częściej wydając przy tym coraz większe ilości pieniędzy. Jeśli ich obywatele przestaną odwiedzać Francję, to z pewnością odbije się to negatywnie również na Paryżu.

Wydaje się, że głównym problemem Francji w opinie mieszkańców krajów BRIC jest hotelarstwo. Ich zdaniem poziom usług i standard zakwaterowania jest daleki od oczekiwań.

Innym powodem do narzekań była relatywnie niewielka ilość sklepów. Turyści chwalili sobie natomiast francuskie muzea, ośrodki kulturalne i atrakcje turystyczne.

Zastanawiającym wydaje się dlaczego zaobserwować można tak ogromną różnicę w poziomie zadowolenia turystów z krajów zachodnich oraz wschodnich. Wydaje się, że przyczyn jest bardzo wiele i niezależnie od nich, Francja musi powoli dostosować się do nowych wymagań i preferencji turystów z krajów rozwijających się.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz