Nowe media zmieniają rynek podróżniczy

Tourism Review News Desk - May 14, 2012
0

Pojawienie się portali społecznościowych, które umożliwiają szybkie i wielokanałowe komunikowanie się, okazało się bardzo przydatne dla turystów. Świadczy o tym bardzo wiele czynników, w tym także ten, że z użyciem „społecznościówek” nawet rezerwacja noclegów z urządzeń mobilnych wydaje się o wiele łatwiejsza. Szeroko pojęte media społecznościowe coraz częściej są także przedmiotem debat kadry menadżerskiej wielu firm.

Rosnąca konkurencja na rynku technologicznym zmusza przedsiębiorstwa z branży do jeszcze dynamiczniejszego rozwoju. Wydaje się jednak, że coraz trudniej będzie już znaleźć gadżety bez dostępu do mediów mobilnych.

Co ciekawe, szczególna popularność portal typu social media widoczna jest wśród Rosjan. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez PhoCusWright, ponad połowa respondentów sprawdza serwisy społecznościowe w celu poznania opinii innych użytkowników o wybranym przez siebie kierunku podróży. Jeśli chodzi natomiast o Rosjan, to ponad połowa z nich bardzo chętnie udostępnia w mediach społecznościowych swoje zdjęcia z różnego rodzaju wyjazdów. Rosjanie wydają się być pod tym względem bardziej wylewni, niż obywatele Stanów Zjednoczonych. Jeśli chodzi o inne narodowości, to mniej niż 40% brytyjskich turystów używa swoich telefonów do zameldowań, wymiany opinii, czy zawarcia transakcji. Jeszcze gorzej wypadają pod tym względem Niemcy, gdyż około 30% z nich wykorzystuje powyższe narzędzia.

Przemysł turystyczny w Stanach Zjednoczonych i Rosji wydaje się być bardziej skłonny do świadczenia usług w zakresie technologii mobilnych i mediów społecznościowych. Z przeprowadzonego badania wynika bowiem, że ponad połowa turystów z tych krajów sprawdza stan lotu za pośrednictwem telefonów komórkowych. Dochodzi do tego również sprawdzanie informacji, meldowanie się, itp. Znacznie mniejsze zainteresowanie wykorzystaniem technologii mobilnych w planowaniu podróży przejawiali turyści z Europy. Jeśli chodzi o Niemców i Brytyjczyków, to mniej niż 30% z nich dokonało rezerwacji lub zakupu biletu lotniczego z użyciem urządzenia mobilnego. Wydaje się jednak, że w najbliższej przyszłości tendencja ta będzie się zmieniać.

Na szczycie listy zachowań społecznościowych wśród turystów jest publikowanie zdjęć i dzielenie się wrażeniami. Na kolejnych miejscach znajdują się zameldowania i transakcje. Warto przy tym nadmienić, że technologie mobilne są bardziej dostępne, natomiast media społecznościowe umożliwiają uzyskanie szerszy treściowo i pełniejszych informacji.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz