CHIŃSKI KRAJOWY RUCH LOTNICZY SŁABSZY NIŻ OCZEKIWANO

Joe McClain - Oct 25, 2021
0
Posłuchaj tego artykułu 00:02:51
Your browser doesn’t support HTML5 audio

Ożywienie w turystyce w Chinach postępuje stopniowo. W tym kontekście oczekuje się, że Złoty Tydzień, czyli święto przypadające na początek miesiąca, będzie kolejnym czynnikiem stymulującym powrót kraju do poziomu sprzed kryzysu.

I choć liczby za ten rok są bardzo imponujące, chińskie władze wyraźnie oczekiwały czegoś więcej, ale ich nadzieje były hamowane przez, choć bardzo rzadkie, przypadki Covid-19 w całym kraju.

515 mln podróży, ale słabszy krajowy ruch lotniczy

Podczas Złotego Tygodnia Chiny odnotowały imponującą liczbę 515 milionów podróży krajowych, jak wynika z oficjalnych danych. W pierwszym tygodniu miesiąca odbyło się średnio 12 952 lotów krajowych. Jest to jednak o 11,27 % mniej niż w 2020 roku.

Ponadto, obłożenie lotów podczas święta wyniosło 73,7 %. Stanowi to o 4,8 % mniej niż podczas poprzedniego Złotego Tygodnia.

Niemniej jednak, eksperci uważają, że istnieje wyraźny trend stopniowego wzrostu podróży lotniczych. Wskazują oni również, że koniunktura w sektorze krajowym jest powiązana z koniunkturą w sektorze międzynarodowym, a ożywienie w podróżach międzynarodowych może spowodować powrót do normalności na całym rynku.

Ten stopniowy wzrost jest również widoczny, gdy porównamy dane z sierpnia i września, ponieważ w tym drugim miesiącu krajowe podróże lotnicze wzrosły o 43%, według danych VariFlight.

Popyt na podróże wyższy niż wzrost floty

Jednak podczas gdy wiele uwagi poświęca się chwili obecnej i krótkoterminowej przyszłości, należy również zająć się przyszłością długoterminową.

Według chińskiego krajowego producenta samolotów COMAC, liczba pasażerów w Chinach ma wzrosnąć o 5,7 % w ciągu najbliższych 20 lat, podczas gdy liczba samolotów będzie rosła w tempie 5,2 %.

Przewiduje się, że do 2040 roku Chiny staną się największym rynkiem zbytu, a linie lotnicze tego kraju będą musiały kupić ponad 9 tysięcy nowych samolotów. Z tego powodu oczywiste jest, że zdolności produkcyjne Boeinga i Airbusa nie mogą być wystarczające.

W związku z tym kraj jest gotowy w dużej mierze polegać na nowo wprowadzonym wąskokadłubowym odrzutowcu COMAC C919, który ma zostać uruchomiony do lotów komercyjnych w najbliższej przyszłości.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz