OFENSYWA KENIJSKIEJ BRANŻY TURYSTYCZNEJ

Sara Thopson - Sep 5, 2011
0

Poprzez wyszczególnienie konkretnych grup docelowych turystów, Kenia ma nadzieję doprowadzić do wzrostu krajowej branży turystycznej i stać się liderem na afrykańskiej mapie turystyki.

 

Wśród najważniejszych grup turystów dla Kenii wymienia się przede wszystkim obywateli Wielkiej Brytanii, USA, Włoch, Niemiec i Francji. Jednak ostatnio Francja została zastąpiona na piątym miejscu Indiami, co jest bardzo ważne w kontekście szukania grup docelowych na rynkach azjatyckich, w Rosji i Brazylii.

Turyści z zadłużonych – Europy i USA przestali wyjeżdżać do Kenii, natomiast zaczęli robić to turyści z krajów azjatyckich, zwłaszcza z Indii i Chin.

Do końca bieżącego roku przewiduje się, że wzrost w kenijskiej branży turystycznej może wynieść nawet 20%. Jest to o tyle realne, że na chwilę obecną wynik ten plasuje się na poziomie 13,6%. Główną przyczyną tego sukcesu jest lepsze dopasowywanie oferty do potrzeb konkretnej grupy klientów. Mowa tu głównie o turystach z Indii, Chin, Rosji i Brazylii.

Egiptowi w zeszłym roku udało się przyciągnąć 1,8 mln rosyjskich turystów. Nie ma więc obiektywnych przeszkód ku temu, by Kenii również miało się to nie udać. Jest to o tyle istotne, że Rosjanie są bardzo znani ze swojej rozrzutności podczas wyjazdów, co wiąże się z kolei z poważnymi zyskami. Warto również dodać, że Kenia wyraźnie inwestuje w sektor turystyki biznesowej, o czym świadczy między innymi budowa nowego centrum kongresowego w Mombasie.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz