MROCZNY CEL PODRÓŻY: DACHAU ZARABIA MILIONY NA TURYSTYCE

Andrew J. Wein - Dec 6, 2020
0
Posłuchaj tego artykułu 00:02:52
Your browser doesn’t support HTML5 audio

Wiele miejsc na całym świecie zostało zamienionych w mroczne cele podróży. Są to miejsca, które upamiętniają i przypominają o katastrofach i okrucieństwach. Wspólnym mianownikiem jest fakt, że ludzie umierali tu w nienaturalnych sytuacjach.

Z roku na rok zjawisko to staje się coraz bardziej popularne. Jednym z najlepszych przykładów takiego przeznaczenia są zdecydowanie nazistowskie obozy koncentracyjne. Auschwitz jest pierwszym, który przychodzi do głowy większości ludzi, ale kolejnym jest Dachau w Niemczech.

Turystyka jako czynnik napędzający gospodarkę Dachau

W rzeczywistości turystyka jest ważnym czynnikiem gospodarczym dla miasta Dachau. Ujawniły to badania przeprowadzone przez Niemiecki Instytut Ekonomiczny Turystyki na Uniwersytecie Monachijskim w odniesieniu do danych dotyczących turystyki w mieście w 2019 roku.

Według badań, w 2019 roku do Dachau przybyło około 2 milionów turystów. Około połowa z nich odwiedziła miejsce pamięci obozu koncentracyjnego, a średnia długość pobytu wyniosła 2,3 dnia.

Łączny obrót turystyczny wyniósł 76,3 mln euro. Według badań jednak to nie tylko branża hotelarska przyciągnęła odwiedzających, ale także inne zainteresowane strony – piekarze, rzeźnicy, barmani i wielu innych.

Ograniczenia Mrocznego Celu Podróży

Jakie ograniczenia ma Dachau jako cel podróży turystycznych? Według badań, większość turystów, którzy odwiedzili miasto, nie nocuje w hotelu, ale u swoich przyjaciół. Szacuje się, że liczba tych pobytów wynosi około 200 000 rocznie.

Natomiast w 2019 roku do hoteli zameldowało się tylko około 162 000 turystów. Z tego powodu Dachau najwięcej pracuje nad swoją infrastrukturą turystyczną, ale również nad segmentem „krewnych i znajomych”, ponieważ goście stosują się do zaleceń gospodarzy.

Ponadto, jak wynika z badania, ważne są bieżące badania rynku. Wreszcie, naukowcy dali Dachau ważną rekomendację, że powinni prowadzić „ofensywę jakości”, tzn. nie sprzedawać się poniżej swojej wartości.

I kto wie, być może, jeśli Dachau będzie kontynuowało swój rozwój i turystykę, to może nie tylko będzie uważane za głównie mroczny cel podróży, ale może stać się również wszechstronnym celem podróży dla turystów z całego świata.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz